Bir Grup Üniversitete Öğrencisinin Mevlâna’yı Tanıma Düzeyleri ve Mevlâna Hakkındaki Görüşleri

Main Article Content

Musa ÇİFCİ
Atıf: Çifci, Musa. "Bir Grup Üniversitete Öğrencisinin Mevlâna’yı Tanıma Düzeyleri ve Mevlâna Hakkındaki Görüşleri". TÜRK KÜLTÜRÜ VE HACI BEKTAŞ VELİ ARAŞTIRMA DERGİSİ /73 (2015): . .

Zotero Mendeley EN EndNote

Özet

Çalışmada Mevlâna’nın ve Mevlevîliğin bir grup üniversite öğrencisi tarafından ne ölçüde tanındığının, öğrencilerin bu konularda taşıdıkları kanaatlerin belirlenerek tanıma ile kanaatlerarasındaki ilişkilerin tespiti amaçlanmıştır. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çalışma grubunun Mevlâna’yı tarihsel ve biyografik bakımdan hangi düzeyde tanıdığını ölçmek için bir form düzenlenmiş, ikinci bölümde ise grupların Mevlâna ve Mevlevilik hakkındaki genel kanaatlerine ulaşabilmek amacıyla beşli Likert tipi tutum ölçeği uygulanmıştır. Eğitim ve kültürlenme düzeyi farklı üç grup seçilerek elde edilen veriler; cinsiyet, öğrenim düzeyi ve tema avantajı değişkenlerine göre değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Toplam 497 kişilik denek grup, Türkçe Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı, Sınıf Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışmaya katılan grupların Mevlâna hakkında yeteri kadar biyografik bilgiye sahip olmadıkları gözlenmiştir. Tema avantajına sahip olmayan grupların öğrenim düzeyleri yükseldikçe Mevlâna hakkındaki bilgilerinin azaldığı görülmektedir. Mevlâna’yı yeteri kadar tanımayan çalışma grubu üyelerinin de Mevlâna hakkındaki olumlu düşüncelere yüksek oranda katıldıkları gözlenmiştir. Cinsiyetler arasında anlamlı bir bulgu farklılığına rastlanmamaktadır.

Anahtar Kelimeler:

Mevlâna, tanıma düzeyi, üniversite

Article Details